FIngerprint Cards

FIngerprint Cards

torsdag 4 februari 2016

Bättre visibilitet, som sträcker sig långt in i andra halvan 2016

STOCKHOLM (Direkt) Bättre förutsättningar att förutse kundernas produktlanseringar ligger bakom Fingerprint Cards höjning av den nedre delen av intervallet i sin försäljningsprognos för 2016.

"Det har gått två månader sedan vi lämnade vår prognos och har nu bättre visibilitet, som sträcker sig långt in i andra halvan 2016, om vilka produktlanseringar som är på gång", säger bolagets vd Jörgen Lantto till Nyhetsbyrån Direkt.

Det handlar om vilka projekt som Fingerprint Cards har anlitats för, säger han och påpekar att den andra aspekten av utvecklingen för bolaget är hur många telefoner som kunderna väntas integrera fingeravtryckssensorer i.

"Många kunder som kommit till oss och sagt att de kommer att accelerera utvecklingen", säger han.

Han tillägger också att det finns kunder som pratar om planerna för slutet av 2016 och en bit in i 2017.

Vad säger det om er position 2017?

"Vi har inga ambitioner att minska vår konkurrensförmåga. Jag brukar alltid säga att marknaden växer väldigt mycket och det finns plats för konkurrenter. Att vår tillväxt plötsligt ska upphöra förutsätter att någon av våra konkurrenter ska dra förbi oss. Vi har självklart som ambition att fortsätta att vara marknadsledare och det finns ingenting som talar för någon annan utveckling", säger han.

Jörgen Lantto uppger också att Fingerprint Cards inte har ändrat något i sina budskap om bruttomarginalen. Tidigare har bolaget uppgett att bruttomarginalen ska kunna ligga kring 40-45 procent.

"Vi planerar att ligga kring den högre delen av det intervallet under 2016", säger han.

Fia Forsman +46 8 5191 7923
Nyhetsbyrån Direkt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar