STOCKHOLM (Direkt) Fingerprint Cards får en aningen förbättrad marginal som ett resultat av att bolaget lanserat sin egen algoritm, utan inslag av tredje part. Men det viktigaste är att FPC stärker sin position.
"Det viktiga är att vi höjer ribban ytterligare genom att lansera en än bättre lösning. Kunden får en bättre produkt och vi får en förbättrad konkurrenssituation. Vår avsikt är att göra det svårare för våra konkurrenter att sno vår affär", säger Fingerprint Cards vd Jörgen Lantto till Nyhetsbyrån Direkt.
Han lyfter fram att bolagets största kund Huawei använder den nya algoritmlösningen i sina nya modeller P9 och P9+, som lanserades på onsdagen.
"Vår största kund Huawei använder den i sina flaggskeppsprodukter, vilket är en viktig signal. Det här är deras stora produktlanseringar under det första halvåret och de pratar om bättre säkerhet, vilket handlar om den nya algoritmen", säger Jörgen Lantto.
Allt annat lika kommer den egna algoritmen att leda till att Fingerprint Cards förbättrar sin marginal aningen.
"Vi betalar ju royalties till Precise Biometrics och nu behöver vi inte göra det för telefoner som släpps med den nya förbättrade algoritmen. Vi har pratat om att det är en låg ensiffrig procentandel av våra priser, varken mer eller mindre", säger Jörgen Lantto.
Fia Forsman +46 8 5191 7923
Nyhetsbyrån Direkt
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar