Biometri är på allas läppar, och det kommer självklart att finnas fler aktörer på marknaden som slåss om kunderna, men ser man på vad de själva säger så är det egentligen endast ett fåtal företag som kan konkurrera idag. FPC kan leverera extremt bra resultat framöver med endast en bråkdel av alla smartphones på marknaden.
"Apple got the ball rolling with the inclusion of its Touch ID fingerprint scanning feature on the latest iPhone, and Samsung is widely tipped to follow suit. The world’s leading Android phone maker will be unveiling its latest flagship device — the Galaxy SV — at the event and it is almost certainly going to have a fingerprint scanner as one of its key features.
För de som vill se resultat omgående så kan jag trösta er med att en design-win följs som regel alltid av en order inom de fyra första månaderna. När en order ifrån en tier 1 på touch sensorn annonseras så kan vi med glädje luta oss tillbaka och se hur FPC förvandlas till ett framtidsbolag av rang. Touch sensorn förväntas säljas för mellan 5-7 USD/st, och med en bruttomarginal om ca 50%.
Mina tankar går osökt till Huawei, och en order av magnitud. Huawei har som mål att sälja 80 miljoner smartphones under 2014. Med dagens race inom biometrin så kan man räkna med att minst 30% av dessa kommer att bestyckas med en touch sensor. Varför har jag valt just Huawei? De är en av de fem största smartphone säljarna i världen, och bland mobiltelefoner så är de på sjätte plats. Googla på Huawei så finner du att fakta stämmer. Läs gärna bokslutskommunikén ifrån den 6:e februari så finner du detta:
"Under kvartalet har vi också tillkännagivit att vi har vunnit en första DW, med 1020, för en flaggskeppsmodell från en av världens fem största tillverkare av smartphones"
Mobiltelefoner och smartphones är två olika produktsegment.
"FPC var först med att lansera en touch sensor för mobilmarknaden utanför Apple och i december 2013 vann vi vår första DW med en av de sex största mobiltillverkarnas flagskeppsmodeller vilken avses marknadslanseras under sommaren 2014"
Du kan läsa om det här nedan:
http://hugin.info/132202/R/1759560/595205.pdf
Huawei sålde 16 miljoner smartphones under Q4 2013. Ett flaggskepp säljs som regel under några kvartal innan det byts ut mot ett nytt.
http://techcrunch.com/2014/02/13/smartphones-outsell-dumb-phones-globally/
Utöver Huawei så är LG högst tänkbara med sitt nästa flaggskepp G3, och då är det den design-win på swipe sensorn ifrån december som menas. Det finns en uppsjö av artiklar och indikationer på att det är LG bakom denna design-win.
Förutom LG, och Huawei så har vi resten av alla redan befintliga kunder som är mer än nöjda med sina swipe sensorer ifrån FPC, och som är trovärdiga kandidater på touch sensorn under Q3, och Q4 2014.
Tänk vilken fantastisk marknad som nu blomstrar framför våra ögon! Mobilmässan i Barcelona kommer att vara årets trigger för fingeravtryck i smartphones. Efter nästa vecka så kommer alla smartphone-tillverkare att skrika efter fingeravtrycksteknik. Ingen vill vara sämre än Apple, och absolut inte Samsung.
Mina tankar går osökt till Huawei, och en order av magnitud. Huawei har som mål att sälja 80 miljoner smartphones under 2014. Med dagens race inom biometrin så kan man räkna med att minst 30% av dessa kommer att bestyckas med en touch sensor. Varför har jag valt just Huawei? De är en av de fem största smartphone säljarna i världen, och bland mobiltelefoner så är de på sjätte plats. Googla på Huawei så finner du att fakta stämmer. Läs gärna bokslutskommunikén ifrån den 6:e februari så finner du detta:
"Under kvartalet har vi också tillkännagivit att vi har vunnit en första DW, med 1020, för en flaggskeppsmodell från en av världens fem största tillverkare av smartphones"
Mobiltelefoner och smartphones är två olika produktsegment.
"FPC var först med att lansera en touch sensor för mobilmarknaden utanför Apple och i december 2013 vann vi vår första DW med en av de sex största mobiltillverkarnas flagskeppsmodeller vilken avses marknadslanseras under sommaren 2014"
Du kan läsa om det här nedan:
http://hugin.info/132202/R/1759560/595205.pdf
Huawei sålde 16 miljoner smartphones under Q4 2013. Ett flaggskepp säljs som regel under några kvartal innan det byts ut mot ett nytt.
http://techcrunch.com/2014/02/13/smartphones-outsell-dumb-phones-globally/
Utöver Huawei så är LG högst tänkbara med sitt nästa flaggskepp G3, och då är det den design-win på swipe sensorn ifrån december som menas. Det finns en uppsjö av artiklar och indikationer på att det är LG bakom denna design-win.
Förutom LG, och Huawei så har vi resten av alla redan befintliga kunder som är mer än nöjda med sina swipe sensorer ifrån FPC, och som är trovärdiga kandidater på touch sensorn under Q3, och Q4 2014.
Tänk vilken fantastisk marknad som nu blomstrar framför våra ögon! Mobilmässan i Barcelona kommer att vara årets trigger för fingeravtryck i smartphones. Efter nästa vecka så kommer alla smartphone-tillverkare att skrika efter fingeravtrycksteknik. Ingen vill vara sämre än Apple, och absolut inte Samsung.
Lycka till med era miniräknare!
M.
Obs! Läs även dessa:
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar